ggg ggg ggg

Ponad 31 milionów zainwestują w Kobyłce!

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w obecności mediów i władz Miasta Kobyłka, przedstawiciele PKP PLK oraz wykonawcy zaprezentowali rozwiązania przejazdów bezkolizyjnych, jakie zostaną wybudowane w najbliższych latach w mieście.

 

fot1

Realizację inwestycji o strategicznym znaczeniu dla Kobyłki wartej ponad 31 milionów złotych, przewidziano na lata 2017-2019. Zgodnie z zaprezentowanymi projektami firma BANIMEX wybuduje dwa bezkolizyjne skrzyżowania. Niedaleko przystanku kolejowego Kobyłka Ossów, wiadukt drogowy zastąpi przejazd drogowo-kolejowy w ciągu ul. Poniatowskiego i Napoleona. Tunel drogowy (przedłużenie ul. Orszagha do ul. Nadarzyńskiej – DW 634) zastąpi przejazd w ciągu ul. Ręczajskiej i Jana Pawła II. Dzięki temu usprawni się komunikacja w mieście, a kierowcy oraz piesi zyskają szybsze i bezpieczniejsze trasy pomiędzy dzielnicami miasta.
Równocześnie z inwestycją kolejową zostaną zaprojektowane i wybudowane przez Miasto Kobyłka 2 drogi uzupełniające projekt PKP: prawie kilometrowy odcinek od ul. Jasińskiego do ul. Mareckiej oraz 200-metrowy łącznik od ul. Warszawskiej do przedłużenia ul. Orszagha. Łącznie do lipca 2019r. wraz z wiaduktem i tunelem powstanie kolejna, spójna sieć dróg o długości ponad 3,2 km. Inwestycje te wpisują się w realizację Planu Priorytetowych Inwestycji Drogowych Miasta Kobyłka na lata 2017-2021.
– To bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców Kobyłki. To nie tylko mniej korków w mieście, ale i wzrost bezpieczeństwa oraz sprawniejszy ruch kolejowy na trasie z Warszawy w stronę Białegostoku. Dobra współpraca z PLK zaowocowała wypracowaniem najlepszych wariantów budowy tunelu i wiaduktu w naszej miejscowości – podsumował spotkanie Robert Roguski, Burmistrz Miasta Kobyłki.
Inwestycja kolejowa podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Nowy tunel i wiadukt drogowy nad torami zapewnią lepszą komunikację w Kobyłce. Kierowcy i piesi zyskają swobodną i bezpieczną drogę pomiędzy dzielnicami miasta, leżącymi wzdłuż linii Warszawa – Białystok. Takie rozwiązania PLK wpisują w obecne modernizacje linii kolejowych.

– Kobyłka to kolejne miejsce, gdzie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wybudują bezkolizyjne obiekty. Skorzystały już na tym m.in. miejscowości na trasie Warszawa – Trójmiasto, na linii Kraków – Rzeszów m.in. w Tarnowie, a także Poznań czy Łódź. Dzięki nim zwiększa się poziom bezpieczeństwa na kolei i usprawniane są systemy komunikacji w miejscowościach, przez które przebiegają linie kolejowe – mówi Krzysztof Pietras, zastępca dyrektora Regionu Centralnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PLK wspólnie z samorządem Kobyłki wybrały najkorzystniejsze warianty budowy. Koszt przedsięwzięcia to ponad 31 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm PW Banimex Sp. z o.o. oraz AZI-BUD Sp. z o.o. Zakończenie prac zaplanowano w lipcu 2019 r.

Łochów, Jasienica, Topór i nie tylko – także skorzystają z programu i będą mieć bezkolizyjnie skrzyżowania, tunele i przejścia.

Budowa wiaduktu i tunelu drogowego w Kobyłce realizowana jest w ramach projektu: „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” i finansowana z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). W ramach tego projektu wybudowane zostaną także bezkolizyjne skrzyżowania w: Zielonce, Tłuszczu, Mokrej Wsi, Toporze, Łochowie i w Małkini oraz bezpieczne przejścia pod torami w Jasienicy i Łochowie. Takie rozwiązania PLK wpisują w obecnie modernizacje linii kolejowych.

/oprac. K.W./

 

Galeria Zdjęć

 

3 130 views

Zamieścił: admin

Udostępnij ten artykuł na
Przeczytaj poprzedni wpis:
I Gminne Obchody Dnia Edukacji Narodowej w Małkini Górnej

Dzień Edukacji Narodowej to święto pracowników oświaty i wszystkich osób odpowiedzialnych za kształcenie dzieci  i młodzieży. W tym roku w...

Zamknij