Firma projektująca tzw. małą obwodnicę Ostrowi Mazowieckiej zaproponowała dwa warianty przebiegu tej inwestycji i zwróciła się z wnioskiem o ich zaopiniowanie.
Analiza różnych argumentów i spotkanie podsumowujące dyskusję doprowadziły do pozytywnego zaopiniowania wariantu nr 2, tj. przebiegu dalszego od centrum miasta. W tym wariancie byłaby mniejsza ingerencja w działki prywatne oraz większa ochrona m.in. przed hałasem. Uczestnicy spotkania podkreślali potrzebę wyprowadzenia ruchu kołowego z centrum miasta, co zwiększy komfort i bezpieczeństwo mieszkańców. Usytuowanie obwodnicy dalej od centrum poprawi również jakość powietrza. Ważnym argumentem jest też perspektywa zwiększenia potencjału inwestycyjnego w tej części miasta.
Trzeba podkreślić szybkie tempo prac nad zadaniem i bardzo realną perspektywę budowy tej niezwykle ważnej dla Ostrowi Mazowieckiej inwestycji drogowej.
/UM Ostrów Mazowiecka/