W niedzielę w parku Szuberta w Ząbkach odbyła się ostatnia impreza z cyklu obchodów 100- lecia Bitwy Warszawskiej. Wydarzenie wsparło Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, które wyszło z propozycją przeprowadzanie degustacji mięsa wieprzowego.
– Promocja mięsa i przetworów z wieprzowiny zachęcająca konsumentów do częstszego spożywania mięsa wieprzowego oraz do patriotyzmu konsumenckiego, który pasował do tego wydarzenia- przyznaje Janusz Rodziewicz – prezes stowarzyszenia i dodaje – Bardzo się cieszymy, że naszą propozycję przyjęła pani burmistrz. W ramach działania „Polska wieprzowina na polskich talerzach” wydano kilka tysięcy porcji karkówki, kiełbas, kaszanki oraz żeberek, które przygotowywane były wcześniej na grillu. Wielkim zainteresowaniem cieszył się również słony i słodki stół. Tam najmłodsi po udzieleniu odpowiedzi na proste pytanie dotyczące wieprzowiny otrzymywali słodkie i słone przekąski. – Cieszy mnie, że najmłodsi poznają tu nowe produkty z wieprzowiny, których dotychczas nie znali i bardzo im smakują. Takim produktem jest choćby corndog czyli parówka na patyku w cieście kukurydzianym. Corndogi popularne są szczególnie w Stanach Zjednoczonych, w Polsce promujemy je póki co tylko my. Myślę jednak, że za kilka lat będą one równie popularne w naszym kraju- przyznaje Agnieszka Parzybut- Durand reprezentantka kraju w cukiernictwie. Niedzielne popołudnie umilała uczestnikom muzyka Johnego Rogera, artysta na występ przyjechał tu specjalnie z Gdyni.
Wieprzowina wbrew obiegowej opinii jest najpopularniejszym i jednym z najzdrowszych rodzajów mięsa. Chroni przed infekcjami, zwalcza wolne rodniki i wzmacnia organizm. Jest szczególnie zalecana osobom, które często chorują, mają anemię lub cierpią na zmęczenie i trudności w koncentracji. Organizatorzy liczą, że promocja zachęci konsumentów do częstszego spożywania mięsa wieprzowego.
Działanie było sfinansowane z funduszu promocji mięsa wieprzowego.
/Info/